Sharing is caring
In een vorig leven ben ik veel geconfronteerd geweest met deze woorden. Ik verkocht produkten die de klant de illussie gaf van sharing and caring.
Ik ken iemand die al een half leven geconfronteerd is met managers,retail goeroes,creatieve consultants, swotanalyses, benchmarks, statistieken, fieldmanagers, performances. Infeite allemaal mensen die in hun ivoren toren zitten en aan de winkelier komen zeggen wat de consument wil of zou moeten willen. En dan kwam de informatie revolutie. Ik was het noorden letterlijk kwijt.
Na enkele jaren bezinning durf ik nu te zeggen.
Weg met de consultants….daar zijn de procesbegeleiders. Inderdaad de tijd is rijp. Weg met de autoriteit. Iedereen kan mee aan het stuur zitten. Dit proces vereist een zekere openheid.(sharing). De consument wil vaker ja en horen ipv ja maar. We zoeken in groep naar oplossingen en ondernemen actie. Samen zijn we sterker en creatiever. En inderdaad het werkt ook aanstekelijk om met een aantal mensen driehonderd ideeën te bedenken, hiervoor heb je enthousiaste mensen nodig, een aanstekelijk proces en een aanstekelijke procesbegeleider.
Maw Sharen is het delen van ideeën en daar het liefst actie aan koppelen.
Sharing is caring
Samen ideeën zoeken voor een uitdaging.
Samen oplossingen zoeken voor een probleem
Dit omzetten in actie is een verhaal dat verschuift van problemen naar oplossingen,
van analyse naar actie.
Van praten naar doen.
Erwin Salens
Moraal van het verhaal
Klanten en consumenten uitnodigen om mee te denken en positieve feedback te geven op het reilen en zeilen in je bedrijf. Niet bang zijn en je open stellen. Westdesign reikt je de hand met de nodige tools,content inspiratie en humor.